Det er lov å ombestemme seg!
Hos oss i Designforevig kan du bytte kjøpet ditt i ny vare eller tilgodelapp i våre butikker innen 60 dager eller senest innen 15. januar om det gjelder julegaver. Har du handlet julegaven din i nettbutikken, kan du legge pakkseddelen i gaven, denne vil fungerer som byttelapp.
Husk å ta med din kvittering eller byttelapp dersom du ønsker å bytte. Varen må være hel og i original emballasje, og salgsvarer byttes ikke. Ønsker du å bytte i en annen butikk enn du kjøpte varen i, hjelper vi deg gjerne såfremt varen er i sortiment der hvor den skal byttes.
Bruke angreretten?
Har du handlet i nettbutikken og vil returnere varen og få pengene tilbake innen angrefristen på 14 dager, går det helt fint: Fyll ut angrerettsskjemaet som fulgte med din ordrebekreftelse og ta kontakt med oss på [email protected] eller chat for å få tilsendt din returfraktetikett senest innen 14 dager etter du mottok pakken. Dersom ordren etter delretur ikke lenger overstiger gjeldende fraktfrie grense, blir returfrakt fratrukket refusjonen med kr 99. Vi refunderer ikke dine fraktkostnader ved andre returmetoder.
Du er ansvarlig for å pakke returen forsvarlig så denne blir levert til oss uten skader.
Vi refunderer kjøpesummen innen 10 virkedager etter vi mottar returen din til samme betalingsmiddel du brukte når ordren ble lagt. Husk at du alltid må betale fakturaer innen forfall uavhengig av retur, for å unngå eventuelle gebyrer fra betalingsleverandøren. Har du betalt ordren din med gavekort, blir det utstedet nytt gavekort for beløpet. Merk at pakken din alltid må hentes på utleveringssted før eventuell retur, dersom pakken går i retur til oss fordi den ikke er hentet ut, blir du ilagt et gebyr på 250 kr i oppbevaring og retur på grunn av våre merkostnader.
Noe galt med varen?
Det er viktig at du undersøker varen når du mottar den. Du kan reklamere på varen du har fått i alle våre butikker dersom den har produksjonsfeil. Husk å ta med varen og kvitteringen. Gjelder det en skade på varer som kan være forårsaket av transport, må du ta bilde av varen og all ytteremballasjen på en måte som tydelig viser skaden og hvordan ordren har vært pakket, og sende til [email protected], så hjelper vi deg. Ta godt vare på returskjemaet og fraktetiketten som følger med varen din i tilfelle den må returneres til oss.
Reklamasjoner behandles etter forbrukerkjøpsloven og produsentenes utvidede garantier.
Reklamasjonsfristen er to år etter at du overtok varen, eller fem år dersom varen er ment å vare vesentlig mer enn to år. Ta vare på kvitteringen din, den er din forsikring hvis uhellet skulle være ute!
Les mer om garanti og reklamasjon hos Forbrukerrådet, eller ta kontakt med oss, så hjelper vi deg!